Surfdudes en uitlaatgassen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu Surfdudes en uitlaatgassen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

Surfdudes en uitlaatgassen

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

12 December 2011 | Sri Lanka, Colombo

Ik begin inmiddels expeditie robinson achtige vormen en kleuren aan te nemen. Bruin en hoogblond leidt inmiddels steeds vaker tot de vraag; are u from sweden?

Ik heb mijn ogen uit kunnen kijken in Hikkaduwa met al die surfers.. De een heeft dat aan zijn talenten te danken, de ander aan zijn zongebruind en welgetraind voorkomen en er lopen natuurlijk een paar geluksvogels rond die gezegend zijn met beide.. smullen geblazen.

Wat iets minder smullen geblazen is, was het uitzicht op een van de vissers die van zijn sarong een string heeft gemaakt. Die twee letters maken een wereld van verschil en het leek of hij elke dag een stukje meer bil liet zien. De toeristen maken gretig gebruik van het feit dat hij met zijn billen naar hen toegekeerd staat zodat ze hem ongegeneerd kunnen fotograferen.. ik heb deze kans geheel vrijwillig aan me voorbij laten gaan.

Vroeger liep ik het liefst op blote voeten, om eerlijk te zijn niet alleen blote voeten maar gewoon totaal ontkleed.. dat zette zich zelfs nog voort toen we al weer terug in Nederland waren, zo mij is verteld. Tegenwoordig ben ik er iets minder bedreven in.. ik keer terug met een aantal littekens op beide voeten, die we voor het gemak maar een aandenken noemen.

Tamelijk onsamenhangend verhaal
dit, excuseer mij.. ik schrijf pas 5,5 week haha.. Afgelopen week nog een poging gedaan om te surfen onder isrealische begeleiding. Wederom geen euforisch gevoel maar meer iets dat richting een ontwrichte schouder gaat. Ik denk dat wanneer je bij je eerste dappere poging de leash (goeie vertaling, iemand?) om je nek krijgt, je wat nuttigs moet doen met deze hint.. stoppen bijvoorbeeld.

Ik ben van Hikkaduwa naar Colombo, de hoofdstad, gegaan met een soort van air conditioning bus. Nu heb ik alle soorten vervoer wel gehad geloof ik.. Eigenlijk ben ik maar 1x verkeerd terecht gekomen omdat niemand zei dat ik er uit moest (ze weten waar je heen gaat, want daar betaal je natuurlijk voor) en ik moest staan dus ik kon het niet checken op google maps haha.. Uiteindelijk was het niet zo erg want zo kwam ik terecht bij een mooie gedenkplaats van de tsunami. Nouja niet van de golf zelf natuurlijk maar wat hij heeft aangericht.

Gister en vanmorgen gespendeerd aan het verkennen van Colombo. Leuk om eens wat anders te zien dan vervallen meuk. Al geldt dat helaas niet voor mijn hotel. Vannacht na het zien van 4 kakkerlakken in mijn badkamer met het licht aan geslapen. Heerlijk. Ik hoorde alleen maar slechte verhalen over Colombo maar behalve de overvloed aan uitlaatgassen heb ik me er wel vermaakt. Gister regende het even en toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en half colombo aan het lachen gemaakt met mijn gele poncho. Het was mij een waar genoegen haha..

  • 12 December 2011 - 08:25

    Eline:

    Haha gele poncho, ik zie je al gaan! Bijna weer afgelopen het avontuur Eef! Zo te zien heb je het erg gaaf gehad en dat surfen...tja...sommige mensen hebben weer andere talenten ;-)

  • 12 December 2011 - 17:21

    Ben En José:

    Blond, groot, bruin en nu ook nog geel!
    Wat een bezienswaardigheid voor die Sri Lankanen!
    Fijn, dat je er bijna weer bent!
    lIefs, xxx

  • 12 December 2011 - 19:00

    Ewout:

    Jaaaaaa...lekká! Het is wederom echt heerlijk om te lezen. Je brengt me in de juiste sferen eve,..! Ik geloof dat jij je daar prima hebt vermaakt, je sarcastische/kritische manier van schrijven geeft me aan dat je nog lekker jezelf bent gebleven...Heel goed! TOT WELLICHT SNEL? x

  • 12 December 2011 - 19:28

    Louis En Toos:

    Hi Eef, het zit er bijna op? Zijn benieuwd naar je (mondelinge) verhalen. Wat betreft je populaire poncho, leg hem maar bovenop want je zult hem nodig hebben, voor de regen of om mee te vliegen in de storm. Kun je toch nog surfen! Goeie reis en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 13757

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: