Ella - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

Ella

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

14 November 2011 | Sri Lanka, Kandy

Zo, 1,5 uur vroeger wakker dan gepland door het valse gekraai van gebeden... Zou toch leuk zijn als het een beetje zuiver is wanneer het hele dorp er mee geconfronteerd wordt.

De treinreis naar Ella was niet echt comfortabel te noemen. 'Saloonview' in 1e klas zat vol, 2e ook dus het werd wederom derde, deze x wel met een zitplaats gelukkig. Nouja gelukkig.. met 11 personen op 2 bankjes voor 6.. Bewegen was onmogelijk en de reis bleek ook nog 7 uur te duren in plaats van 5. Het uitzicht was wederom wel mooi maar mijn spanningsboog is niet dusdanig dat een vallei en theeplantages me voor 7 uur kunnen boeien. Deze treinreis wel wat toeristen gezien maar ik zat op dat veelste kleine stuk met alleen maar Sri Lankanen die de hele reis aan het eten waren, eindelijk soortgenoten! Continu lopen er ventjes langs die WADDI WADDI x1000 schreeuwen, wat inhoudt dat ze gefrituurde shit willen verkopen. Helaas was hun voorraad toereikend voor 7 uur dus ik kon het niet meer uit mn hoofd krijgen die dag.

Eenmaal in Ella met 23 kilo een stijle helling op gelopen, vroeg ik al happend naar adem of er plek was voor 1 persoon in Forest Paradise. Dat was er en zodra ik mijn spullen gedropt had kreeg ik in de gaten dat de enige mogelijkheid hier rust pakken was. Moest nog even met mezelf in overleg of ik daar heel blij van werd.

Ik heb weer een enorm hemelbed hier alleen de lucht die hier hangt is slecht te doen maar ademen is must dus ik doe het toch maar. Er zitten naar mijn voorkeur iets te veel beestjes hier en ze houden ook nooit hun mond.. De
mensen zijn wel vreselijk aardig en iedereen wil heel graag dat je hallo zegt.. Wel leuk maar dat betekent dat je aan het einde van de dag je mondhoeken nog maar met moeite omhoog krijgt hehe..

Ik hoopte tijdens deze reis van mijn snoepverslaving af te komen maar met de hoeveelheid snacks die ze hier aanbieden en het gebrek aan alternatieven wordt het een lastig verhaal. Wel ben ik direct genezen van chocola toen ik een reep kocht die verkleurd was en helemaal uit elkaar viel toen ik een hapje probeerde, iew!

Eergister wilde ik little adam's peak bewandelen en het moest natuurlijk een keer fout gaan met mijn orientatiegevoel en de wanprestaties van google maps. De eigenaar van het guesthouse zei dat het een half uur heen en half uur terug was... toen ik een uur aan het lopen was en nog geen zijstraatje had gevonden om de berg op te gaan heb ik het maar opgegeven. Daarna een waterval bezocht waar ik de enige toerist was die in het water ging. Om mij heen was de plaatselijke bevolking zichzelf of hun garderobe aan het wassen, mooi gezicht.

Gister ben ik naar Bandarawela geweest voor maar liefst 30 cent, met de bus samen met mijn taiwanese buurvrouw. Eerst naar de markt om
inkopen te doen voor het avondeten dat zij voor iedereen wilde maken en daarna de zoektocht naar ons oude huis. De straat was makkelijk te vinden maar het huis zelf leverde wat problemen op.. Twee jonge jongens probeerde me te helpen, ik had foto's van het huis op mijn iphone dus die liet ik zien maar 1 van de jongens vond mijn telefoon iets te interessant dus ik heb hem vroegtijdig afgepakt. Ik red me nu prima maar zonder telefoon lijkt het een verloren zaak. Bijna had ik het opgegeven, mama had alleen een straatnaam gegeven maar bleek ook nog een nummer te hebben, wat succes met zich mee bracht.
Het huis stond er en de eigenaar kon ook nog engels.. Ik legde uit dat ik daar gewoond had en vroeg of ik wat foto's mocht maken en of er nog buren uit die tijd over waren. Lucky me, iedereen woonde er nog! Aangebeld bij de achterbuurvrouw die bijna meteen door had wie ik was.. erg leuk. Ze kon goed engels dus we hebben gezellig gekletst en ik ontkwam niet aan een lunch natuurlijk. Bijna trots liet ze me zien aan de buren die na enig uitleg ook blijk van herinnering toonden.. Geen idee wie het waren maar het leverde een mooie situatie op. Nummers uitgewisseld met de lieve buurvrouw en met een voldaan gevoel afscheid genomen.

Straks ga ik met de bus naar Tissamaharama ofzoiets om vanuit daar naar Yala national
park te gaan voor een safari, yeay.

  • 14 November 2011 - 07:56

    José :

    Hartstikke leuk dat je ons huis in Bandarawela hebt gevonden en gesproken hebt met de buurvrouw.
    Succes met de rit naar Yala!
    liefs, xxx

  • 14 November 2011 - 08:50

    Lotte:

    goede reis! wat ik me nog herinner can de busreizen daar is een kotsmisselijk gevoel en rode wangen van het geknijp van srilankaanse vrouwen om te controleren of we niet stiekem gesminckt waren. have fun ; )

  • 14 November 2011 - 13:07

    Jose:

    Nou, dit is geen vrolijk vooruitzicht!
    Ze heeft gelukkig reispilletje in de bagage, hahaha!

  • 14 November 2011 - 15:45

    Eefje:

    haha ik ben niet zon pussy die reispilletjes nodig heeft.. Niks aant handje, was beter dan de treinreis! En er heeft maar 1 klein kindje aan mijn wangen en haar gevoeld hehe..

  • 14 November 2011 - 18:46

    Louis En Toos:

    Hi Eeeeve,
    Alles gaat nog goed zo te lezen. je hebt al heel wat ondernomen in een dag of 10. Heb je ook nog tijd om te genieten? Leuk dat je in Bandarawela wel jullie huis hebt gevonden en nog wel met buren, super! Ligt je reisroute min of meer vast of laat je je nog verleiden door tips van andere backpackers? We blijven je volgen in de hoop nog bekende plekjes tegen te komen.
    Hier gaat alles goed, inmiddels is de winter ingetreden en Sinterklaas is gearriveerd dus alles gaat z'n gangetje. Het lijkt er op dat we deze week het huis van Oma zullen verkopen dus onze stoomboot met geld komt er aan. Een goeie tip?
    Geniet er nog van en tot lezens.
    Groetjes.

  • 14 November 2011 - 20:53

    Marz:

    Maar uhhh heb je het nog naar je zin, niet te enthousiast hoor...hihihi
    Dit word me een hilarisch reisverslag joh

  • 15 November 2011 - 02:03

    Eefje:

    nou marz, volgens mij sla jij de positieve stukken steeds over? :)

    hey toos.. ik zou met de familie in die stoomboot stappen en naar sri lanka varen ;) ik heb globaal gekeken waar ik heen wilde maar hier en daar wat gewijzigd door tips van andere backpackers inderdaad!
    Gister Yala gedaan, daarover in het volgende verslag meer haha (moet jullie natuurlijk een beetje nieuwsgierig houden) en vanaf morgen genieten aan de kust!
    groetjes daar!

  • 20 November 2011 - 20:03

    Ewout:

    NICEEEEE. Ook die foto..fieuwuwuwuwuw ik hou er van! NJOY XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 13761

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: