een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

07 November 2011 | Sri Lanka, Negombo

Sjeeeesus christus.. heel verhaal getypt, vergeet ik het op te slaan. Zal de chili wel zijn die mijn scherpheid langzaam overneemt.

Vele van jullie zullen mijn prikbord op facebook zien als een van de meest omvangrijke klaagmuren in je vriendenlijst. Ik kan je vast verklappen dat ik het nog niet verleerd ben ;)

Ik word langzamerhand, of eigenlijk razendsnel gek van die mannen hier.
De kwaliteit van het steen waar het bord voor hun kop van gemaakt is ongekend. Geen enkel vermogen om signalen op te pikken, hoe duidelijk ze ook zijn. Ik was o.a. daarom erg blij gister iemand te ontmoeten waar ik een normaal gesprek mee kon voeren. Dat werd echter niet zo geïnterpreteerd door de plaatselijke bevolking (al krabbend aan zn zaakje door zijn geïmproviseerde zwembroek). Na herhaaldelijk onderbreken van ons gesprek vond hij het tijd dat mijn gesprekspartner terug ging naar zij hotel en mij achterliet anders zou hij de politie bellen. Hij dacht mij waarschijnlijk een dienst te bewijzen maar de enige manier waarop hij dat had kunnen doen was door de zee in te gaan en niet terug te keren. Oeps, dacht ik dat hardop?

Mijn irritatielevel had ik uit voorzorg al een paar tandjes lager gezet want het was allemaal wel een beetje te verwachten.. maar toch hoop ik dat er in de volgende stad een mede blondine is die de aandacht wellicht wat af kan leiden.

Hoofdstuk muggen dient natuurlijk niet over geslagen te worden.. ik schijn altijd vrij goed te smaken dus ik vreesde het ergste maar het valt op zich mee. Op elk lichaamsdeel wel een bult maar ik heb ergere scores gekend. Een van de maatregelen is een coil die je aansteekt, soort wierook. Gevolg hiervan is dat je wakker wordt met een grafbek waar een 60 jarige kettingrookster nog jaloers op zou zijn. Geen idee of het helpt ook maar ik brand hem braaf elke nacht.

De hemel brak net los en schonk ons een tropische storm die de telefoonlijn even in de war bracht. Verder is het overdag in elk geval heerlijk weer.. wel heet maar als het zo blijft kan mijn humeur niet stuk!

Morgen ga ik een poging doen om met de trein in Kandy te belanden. Hoewel ik wel voor gek werd verklaard dat ik geen taxi neem, door meerdere mensen. Kunnen degene die mij verwend vinden of zelfs noemen, dit even noteren?

Ik zie net een berichtje dat als ik geen surfdude tegenkom, ik nog kan uitwijken naar mijn neef in Australië.. mooie geruststelling ;)


tot snel xx

PS deze titel is gelijk aan de titel van een van mijn boeken.. kan niet wachten om hem te lezen en er over te zeuren!

  • 07 November 2011 - 15:38

    Eline:

    Volgende keer gewoon een dikke scheet laten, dat werkt meestal wel ;-)
    Hebbie geen Deet mee?
    Veel plezier meid, xxx

  • 07 November 2011 - 19:56

    Ewout:

    Yeaaah, that's the spirit! Lekker klagen, heerlijk. Blijft leuk voor ons om te lezen. Hopende dat je het stiekem toch een beetje leuk vind ;) xx

  • 07 November 2011 - 21:30

    Toos:

    Geweldig om je te volgen, alsof we zelf weer even daar zijn. Eén ervaring kan ik, gelukkig?, niet met je delen...Ik was niet blond, jong en had een man en 2 zoons in mijn bagage. Een geweldige reis gewenst!!!

  • 08 November 2011 - 00:49

    Eefje :

    dankjullie!
    ik vind het stiekem wel leuk natuurlijk ;) al hoor ik dat het nu weer flink regent en ik moet zo mijn bed uit om de reis zonder bodyguard voort te zetten.. beetje spannend wel..

    Deet heb ik wel bij me elin maar ik vind het een beetje eng spul haha misschien iets meer ervan gebruiken..

  • 08 November 2011 - 10:34

    Zeger Stek:

    hey klinkt leuk en herkenbaar ;)
    ik ben niet blond en ook geen vrouw maar misschien kunnen we elkaar wel eens zien in het mooie sri lanka, ik hoor het wel
    groetjes
    zeger

  • 10 November 2011 - 16:09

    Lars:

    Zonder te zeuren, kunnen we ook niet genieten Eef!! Ik hou van jouw geklaag, keep up the good work! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13760

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: