#3 Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu #3 Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu

#3 Ubud

Blijf op de hoogte en volg Eefje

08 September 2014 | Indonesië, Ubud

Waar ik van ellende in sri lanka na een paar weken de schaar in mijn kleding zette omdat ik toe was aan een beetje variatie in mn garderobe kan je hier jezelf volledig in het nieuw steken zonder meteen als namaak indo of hippie door het leven te moeten gaan.
Helaas voor mijn schouders heb ik genoeg mee om 3 weken door te komen maar laat er nou net op elke hoek van de straat, en daar tussenin, een paar balineze handjes staan te wapperen om die schouders weer los te maken.

Na seminyak ben ik met de bus naar Ubud gegaan om wat van het binnenland te zien. Eerst als een ware Jane door het apenbos waar ik getuige mocht zijn van een rel tussen 20 hysterische apen en 1 moedige kip. Aan zijn snelheid te zien was hij geimporteerd uit ethiopië, dus ik denk dat hij het overleefd heeft want ik heb geen gekrijs gehoord maar misschien hebben ze hem wel meteen het zwijgen opgelegd.

Gister heb ik een roadtripje gedaan achter op een scooter, braaf als ik ben, met helm op. Begonnen in de holy water temple waar ik zelf ook nog even als foto attractie mocht fungeren. Tussen de eindeloze palmpjes nog een rijstveld mee in getrokken, balancerend over de terrassen werd mijn heupblessure niet serieus genomen want je bent jong en dan heb je gewoon een goed werkend lijf haha. Voetje voor voetje op mijn mooie sandalen (ging ten slotte naar een tempel) steeds een terrasje hoger en net als je overmoedig begint te raken omdat het allemaal wel lekker gaat, donder je bijna naar beneden en krijg je een zakdoekje aangereikt om je sandaal te ontdoen van een overdosis modder. Ik laat het zitten, want met dit uitzicht zullen er weinig mensen hun ogen op mijn voeten gericht hebben. Ik ga niet uitleggen hoe mooi dit allemaal was, dat mogen de foto's doen.

Het enige waar ik geen foto van heb kunnen maken omdat we er met een noodgang langs reden was de balineze versie van een vogelverschrikker; een soepelvallend knalrood blousje met een helm als hoofd. Angstaanjagend inderdaad.

Inmiddels ben ik met de bus en boot op een van de Gili eilanden beland dus tijd voor heel veel chillen en misschien toch mijn eerste Bintang!

  • 08 September 2014 - 15:57

    Lotte:

    hihi leuk om te lezen
    have fun!

  • 08 September 2014 - 20:00

    Ewout:

    Heuwl veuwl leuwks om te lezen! Go girl...en vergeet je helm niet ;)
    xx

  • 10 September 2014 - 08:39

    Mama:

    Ik geniet weer van schrijfkunst. En geniet jij maar heerlijk van je tropische vakantie. Liefs xxx

  • 12 September 2014 - 10:20

    Kiki :

    Prachtige stukje tekst! Geniet van je eerste Bintang en Gili <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Bali-lombok-gili

Recente Reisverslagen:

24 September 2014

#7 Bingin Beach

21 September 2014

#6 Blondes have more fun

17 September 2014

#5 Berend Botje

12 September 2014

#4 Bounty

08 September 2014

#3 Ubud
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13702

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: