#5 Berend Botje - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu #5 Berend Botje - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu

#5 Berend Botje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

17 September 2014 | Indonesië, Lombok

De afgelopen dagen ben ik vooral deinend doorgekomen. Begonnen in Lombok met als verste punt Flores en daartussen nog wat pit- en snorkelstopjes op verlaten bounty stranden en twee 'trekkings' om de befaamde komodo dragons te spotten. Eerst op Komodo Island wat gegarandeerd succes doet vermoeden en ook waarmaakte maar totaal verbleekte bij de volgende spot op Rinca Island. 'Hier zijn ze agressiever (minder eten) en het zijn er meer', bleek meer dan waar te zijn toen we opeens omsingeld waren door 5 komodo's. Met maar 2 rangers (die een soort uit de kluiten gewassen wiggelroede vasthouden als prikstok) op een groep van 11 mensen maakte mijn hart wel even een sprongetje naar een hogere versnelling. Leuk feitje; komodo's kunnen, ondanks hun trage bewegingen doen voorkomen, 20km per uur rennen en zijn bijzonder giftig, als je gebeten wordt sterf je een langzame dood waar ze geduldig op wachten want ze houden meer van dood vlees. Een rennende komodo was opeens niet zo grappig meer ware het niet dat ik de groep deelde met zeker twee mensen die langzamer zouden zijn dan ik en waar dat hele eiland nog wel eventjes op had kunnen teren.

Diezelfde mensen begrijpen het principe niet van om en om een bootje uit stappen om het omklappen van dat bootje te voorkomen. Op zich best grappig tot je het bordje ziet met crocodile area..
Anyway, allemaal overleefd gelukkig en zelfs het slapen met 20 man op een dek gaat me nog aardig af, uitslapen is er alleen niet bij want die trekkings zijn vroeg in de ochtend omdat het anders te heet is. Eigenlijk is het om 8 uur ook al heet maar als je zwetend en van vermoeidheid struikelend over kilo's buffalopoep eventjes mag genieten van een heel mooi uitzicht op het hoogste punt, is het het stiekem toch wel waard.

Na deze trip heb ik nog 8 dagen die helemaal open staan. Met lichte zelfmoordneigigen denk ik eraan om deze te gebruiken om nog 1 keer te kijken of er niet toch een surfchick in mij schuilt (misschien herinneren jullie de rampscenario's in sri lanka nog? ik wel.) of dat ik beter de bewonderaar kan uithangen. Ik laat het even afhangen van mijn voorraad malariapillen of dit in Lombok (prikgevaar) of Bali gaat plaatsvinden.

ok doeii

  • 17 September 2014 - 09:18

    Mama:

    Mooie, maar zoals ik lees, best gevaarlijke trekkings. Maar gelukkig vonden zij jou niet lekker genoeg, haha.
    Nog een heerlijk weekje voor de boeg, relax en have fun. Dikke knuffel, xxx

  • 17 September 2014 - 11:01

    Lotte:

    hihi ik ontvang graag de dvd met surfbloobers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Bali

Bali-lombok-gili

Recente Reisverslagen:

24 September 2014

#7 Bingin Beach

21 September 2014

#6 Blondes have more fun

17 September 2014

#5 Berend Botje

12 September 2014

#4 Bounty

08 September 2014

#3 Ubud
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 13715

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: