#2 Fanta & Scooters - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu #2 Fanta & Scooters - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Eefje - WaarBenJij.nu

#2 Fanta & Scooters

Blijf op de hoogte en volg Eefje

05 September 2014 | Indonesië, Seminyak

Bijna was ik hem vergeten, oranje Fanta.Terwijl ik uit dagelijkse voorzorg mijn maag zuiver met een flesje cola wordt de fanta als een konijn uit een hoge hoed tevoorschijn getoverd uit de koelbox. Deze oranje substantie brengt veel herinneringen met zich mee en sluit zorgwekkend genoeg, nog steeds naadloos aan op mijn zoete behoeftes. Tot grote ergenis van mijn vrienden drink ik nog steeds geen bier dus de Bintangs hebben officieel geen kans meer met de aanwezigheid van derdewereld Fanta.

Ik heb 2 dagen geleden mijn hostel zonder kleerscheuren bereikt en lig heerlijk te genieten op het strand van Seminyak onder het genot van gitaarspelende locals. Naast Bob Marley-achtige melodiën mogen echte kaskrakers als When You Say Nothing At All van Ronan Keating niet uitblijven!

Ik ben een beetje in twijfel (oh echt? heb je dat vaker? bijna nooit.) over of ik een scooter wil gaan huren. Net als in Sri Lanka heb ik ook hier niet de behoefte om een beroep op mijn dtp vaccinatie te doen maar het lijkt de enige manier om je binnen afzienbare tijd te verplaatsen van A naar B. Ik rijd nu als een ware coureur met hier een daar een schoonheidsfoutje voor een paar maanden op een scooter in Amsterdam maar ik denk dat het niet hier zo vlekkeloos gaat aan de andere kant van de weg. De balinezen draaien hun hand er niet voor om en springen bij gebrek aan bol.com gewoon met een printer tussen hun benen de tweewieler op. Impressive.
Ik ben dus maar bij iemand, rebels als ik ben, zonder helm achterop gesprongen. De politieman die knetterlam was probeerde al struikelend duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is en of we hem even 500k kunnen betalen (€30). Zo te zien was zijn alcohol op en was ie waarschijnlijk op zoek naar nieuwe, hopelijk heeft hij met de 100k die we hem uiteindelijk gegeven hebben een comatoestand bereikt mede mogelijk gemaakt door Karma.

Morgen ga ik naar Ubud, niet met de scooter heb ik net besloten.

  • 06 September 2014 - 10:28

    Mama:

    Haha, leuk die Fanta-herinnering!
    Blij dat je niet met een scooter op pad gaat, crazy people in het verkeer, net als in Sri Lanka lappen ze de regels aan hun laars.
    Fijn, dat je goed bent aangekomen in Ubud, mooi plekje om heerlijk te genieten, liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Bali

Bali-lombok-gili

Recente Reisverslagen:

24 September 2014

#7 Bingin Beach

21 September 2014

#6 Blondes have more fun

17 September 2014

#5 Berend Botje

12 September 2014

#4 Bounty

08 September 2014

#3 Ubud
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13705

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: