Storm - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu Storm - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

Storm

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

22 November 2011 | Sri Lanka, Unawatuna

Soms heb ik het gevoel dat ik me weer in Nederland bevind. De hoeveelheid paraplus is hier te vergelijken met 12 uur verderop. Klein detail is alleen dat ze hier worden gebruikt tegen de zon in plaats van regen. Regen heb ik de laatste dagen al best wat van gezien en as we speak is er een tropische storm gaande.. de ergste tot nu toe.
Zat ik een dag geleden nog te zaniken over de afwezigheid van een briesje.. kan ik nu geamuseerd doch licht paniekerig aanschouwen hoe zinkplaten en palmbladeren de daken verlaten. Na vermoedelijk een heftige worsteling zie ik van alles langs mijn raam vliegen, welke ik dicht heb getaped om een waterballet in mijn white suite te bestrijden. Ik kan het niet helpen om een blik op de zee te werpen om te kijken of er in de verte misschien zo'n golf zoals 7 jaar geleden deze kant op komt. Unawatuna was geloof ik een van de zwaarst getroffen gebieden en dat is hier en daar ook nog wel te zien.

Gister de laatste dutchie gedag gezegd dus deze storm zal ik alleen moeten trotseren.. hij wordt trouwens steeds heftiger, ik heb de zogenaamde houten luxaflex naar beneden gedaan in de hoop dat het bescherming biedt als er iets door de ramen vliegt.

Laatste dagen vooral doorgebracht met pogingen tot surfen. Helaas kan ik nog geen succesverhalen melden. Het leek in de buurt te komen tot de plank met een noodgang op mijn hoofd belandde. Ik ben van nature geen onwijze doorzetter dus ik zag dit als reden genoeg om het even voor gezien te houden en te wachten op een surfdude met goede coachskills.

We zijn nog naar Galle geweest, daar staat het Dutch Fort, mooi dingetje wel en het buurtje waar het aan grenst is zeker pitoresk te noemen. Weinig Sri Lankaans. Iemand in dat pitoreske buurtje bood ons een gratis reisgids aan, het is misschien goed om te weten dat niks in Sri Lanka gratis is, dus vriendelijk wezen we het af met als reden dat we al een lonely planet hadden. Go to hell!, was de reactie.. een bijna onbedwingbare behoefte om hem een klap met zijn eigen reisgids te geven bekroop me maar een van de barjongens heeft me geleerd dat het respectloos is om mannen te slaan. Ik vraag me af of je hieruit op mag maken of je vrouwen hier dan als boksbal mag gebruiken.. Gezien de gesteldheid van het gebit van de meeste vrouwen wel. Die hoeveelheid apotheken zouden ze moeten halveren want een tandartsje op elke hoek van de straat zou garant staan voor een gouden business.

Ik ben nu 3 weken weg.. dus nog 3 te gaan en laat ik het niet merken dat er iets van sneeuwvorming behoort tot mijn welkomstcomitee. Buiten dat houd ik me nog niet echt bezig met de terugkomst, wel zijn er een paar dingen die ik begin te missen. Mijn beschuitje met hagelslag bijvoorbeeld, die wint het ruimschoots van het brood hier, dat aan je gehemelte blijft plakken. Mijn grootste zonde schuimbananen begint ook steeds vaker in mijn hoofd rond te spoken en wat zou het fijn zijn om
mijn haar weer een keer mooi te doen. Of kleren vers uit de wasmachine aan te trekken.. well, eventjes geduld nog.. ik vermaak me prima en zou voor geen goud eerder terug willen.

xx

PS van een paar uur later: de storm is nog niet overgewaaid en heeft al het een en ander verwoest. Misschien herzie ik mijn mening over voor geen goud terug willen..

  • 25 November 2011 - 16:18

    Ben En José:

    Nou, dat klinkt heftig.
    Hopelijk wordt het snel wat rustiger!
    Liefs, xxx

  • 27 November 2011 - 08:34

    Ben En José:

    Gelukkig is het weer wat rustiger.
    De 'witte' suite al weer opgedroogd?
    Dat 'surfpakkie' staat je goed!

  • 27 November 2011 - 15:15

    Lotte En Jorrit:

    ziet er niet lekker uit op de foto, hoop dat de storm al weer is gaan liggen. Als je ergens een tandarts ziet, stuur die dan gelijk door naar cuba waar het merendeel geen tanden lijkt te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Unawatuna

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 13716

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: