Tissa, Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu Tissa, Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

Tissa, Unawatuna

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

20 November 2011 | Sri Lanka, Unawatuna

In sneltreinvaart ben ik inmiddels weer bij de kust aangekomen, yes.. heerlijk. Paar dagen terug met de bus van Ella naar Tissamaharama gegaan wat erg snel ging gezien de coureurstalenten van de chauffeur en we gingen natuurlijk bergafwaarts.. Samen met 3 andere backpackers in Tissa aangekomen, naar hetzelfde guesthouse geweest en binnen een uur zaten we in de jeep naar Yala National Park. Sloeg een krater in mijn budget maar was zeer zeker de moeite waard.. 3 luipaarden gezien!! Er waren er vier maar ik zal niet stoer doen, ik heb er zelf maar 3 gezien. Wel heel erg tof zulke grote katten.. helaas hadden ook zij het warm dus verdwenen ze na een minuut of 5 onder een rots. Groot gelijk. Verder nog wat olifanten die iets te dichtbij kwamen en de rest vond ik minder boeiend, ik kwam vooral voor de luipaarden dus missie geslaagd!

Tissa zelf bleek weinig spannend dus de volgende ochtend spullen meteen weer gepakt. Even naar een nabij gelegen stadje gegaan om een ceremonie op een tempelcomplex bij te wonen maar dat was niet zo'n succes vanwege de hitte en het gebrek aan een idee wat de hele ceremonie in hield. Ze offeren in elk geval schalen vol fruit, niet allemaal even vers en ze slaan een brandende kokosnoot kapot op een steen. Ik vond het vooral leuk om de te mensen te observeren die nog geen deuk in de kokosnoot kregen.. enig gevoel van schaamte werd hen niet gespaard haha.

De drang om de zee te zien begon inmiddels weer te kriebelen dus heb ik de bus naar Unawatuna gepakt. Het was warm en we werden geteisterd met Sri Lankaanse tophits maar het duurde gelukkig niet heel lang. Daarna mijn intrede gemaakt in 'the white suite' in Surfcity (nu ligt de druk wel erg hoog). Mooiste kamer tot nu toe, aan het strand en het weer is wederom om jullie mee jaloers te maken. S avonds onweert het en regent het soms maar dat mag de pret niet drukken.. lekker verfrissend wel.

Ik heb van veel mensen gehoord dat ze hier gaan rond fietsen.. nou
mis ik mijn fietsje wel een beetje maar deze wegen zien er alleen aantrekkelijk uit als je een beroep wil doen op je dtp vaccinatie dus ik sla hem ff over.

Ben een handje vol Nederlanders tegengekomen waarmee ik de afgelopen drie nachten feestjes bezocht heb. De muziek laat uiteraard wat te wensen over maar als je dat, de vervelende mannen en het gebrek aan security om ze weg te sturen niet meetelt waren het geslaagde avonden!

Gister gesurfd.. maar mijn verborgen surftalent bleek onvindbaar, jammer. Om onbegrijpelijke redenen werden we eerst gedumpt in een stuk met rotsen tot aan het wateroppervlak.. schaafwonden konden helaas niet uitblijven. Daarna naar Weligama gegaan met alleen maar zand en vrij ondiep water en toen konden we eindelijk een poging wagen. Ik bleek na een uur proberen een te klein bord te hebben, daarna ging het beter maar ik was inmiddels al zo beurs dat de lol er wel af was. Als mijn ribben geen pijn meer doen ga ik nog wel een keer want met een half keer op je bord staan kan ik natuurlijk niet aankomen bij mijn ervaren surfvrienden..

Ik fungeer inmiddels als sudoku coach van de barjongens in ruil voor Sri Lankaanse les.. mooie deal dacht ik zo. Ze hebben mijn bestek afgepakt dus nu ben ik een soort van ingeburgerd..

  • 20 November 2011 - 09:45

    Ben En José:

    Inderdaad jaloers op je!
    Dit is hèt plekje waar we nog steeds heimwee naar hebben!
    Weer genoten van je story,
    liefs en xxx


  • 20 November 2011 - 17:14

    Lionne:

    Hee Eef!

    Kwam via je FB op deze website terecht en moest natuurlijk even een bericht achterlaten.
    Wat ben je een enorm mooie reis aan het maken. Knap van je om dit alleen te gaan ontdekken. Goed om te lezen dat je leuke mensen ontmoet.
    Geniet van de mooie reis en hoop je bij thuiskomst weer eens te zien/spreken!
    Have fun :)

    Liefs xxx

  • 20 November 2011 - 20:10

    Ewout:

    Haha en terecht...je moet en zult toch even je 'Aloha' feeling op moeten roepen dame! Ik denk dat je nog even moet doorzetten en dan ga je - naast het waarderen van het eten zonder bestek - het sowieso waarderen. YAAA Njoy again!
    xx Ewout

  • 22 November 2011 - 13:53

    Lotte En Jorrit:

    Ik had een moord willen doen om jou met die surfplank te zien worstelen gnigi
    Geniet verder dan doen wij dat ook hier in Cuba.
    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Unawatuna

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 13714

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: