kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eefje - WaarBenJij.nu

kandy

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

10 November 2011 | Sri Lanka, Kandy

Tijd voor een updaatje dacht ik zo. Eergister met de trein naar Kandy gegaan. Hij vertrok om half acht (soort van) en het was druk met mensen die naar school of werk gingen. Even had ik een beetje hoop dat ik me kon aansluiten bij een groepje mede avonturiers maar er restte mij een halve dag vol bewonderende en argwanende blikken. 1e rit verliep soepel, lekker knus en vergezeld door 3 muzikanten die de toon en het ritme aardig wisten te houden.
Daarna moest ik 2 uur wachten op de aansluiting, alles werd in het Sri Lankaans omgeroepen dus ik wist echt precies wanneer ik waar moest zijn.......
Iemand gevraagd die er uitzag alsof hij wel engels kon, helaas. Maar hij wist
me gelukkig wel de juiste trein in te loodsen. Zonder er erg in te hebben had ik een 3e klas kaartje gekocht wat resulteerde in een coupe gevuld met tafels in plaats van stoelen.?. Paranoia en bij de tijd als ik ben zat ik op google maps in de gaten te houden of we inderdaad de juiste richting op gingen, tot mijn internet er mee ophield. Buiten zag ik vermoedelijk waarom.. we reden inmiddels midden door de jungle, fucking vet. Ik ben niet zo snel onder de indruk van dingen.. noem het hollandse nuchterheid of een portie desinteresse, ik ben er nog niet uit, maar dit was om stil van te worden. En nee, ik heb er geen goede foto van.
Na een tijdje schommelen in de jungle zegt de aardige man van net dat ik eruit moet. We zijn nog niet in Kandy dus ik kijk hem verbaasd aan en zeg dat ik hem niet geloof. De man naast hem zegt dat ik moet overstappen dus halsoverkop vlucht ik die trein uit met die vervloekte backpacks. Goeie zet want ze hadden gelijk en uiteindelijk kom ik aan in Kandy.

Een grote ziektekiem. In elke straat wel vijf apotheken en met rijen dik ook.. Moet nog even vragen waarom. Goed guesthouse gevonden, schoon, ruim, koel en maar 1 mug gespot. Enige nadeel is dat er elke keer wanneer je beneden komt gevraagd wordt wat je gaat doen. Als je zegt dat je het nog niet weet krijg je een reeks voorstellen al zwaaiend met tickets en als je het wel weet word je vriendelijk doch dringend verzocht om van hun vervoer gebruik te maken haha.

Misschien ben ik inmiddels wel gewoon gewend maar het lijkt alsof hier minder vervelende mannen zijn, mooi. Ik heb de tempel of tooth bezocht. Hier hoort een mooi verhaal bij wat ik jullie niet ga onthouden. In het kort in Jip en Janneketaal.. De tand van buddha was uit het vuur gered toen hij gecremeerd was. Hij werd eerst in India bewaard en toen overgebracht naar Sri Lanka daarna gestolen en terug gebracht naar India. Toen kwam hij in portugese handen die hem verpulverden, het stof verbrandden en de as in zee gooiden. Op miraculeuze wijze vormde de as zich op de bodem van den zee weer in een tand en vloog hij met zijn wonderbaarlijke kracht terug naar Sri Lanka. Ik vond het een glimlach waard.

Tempel was mooi maar het leukste was het zien van de 1e olifant deze week, ik vind het vrij bijzonder. S avonds een dans gekeken wat om te janken zo slecht was.. Dan Karaty zou ze af maken. Ik zag op mijn informatieblaadje staan dat 1 van de dansen vergezeld werd door aantrekkelijk gezongen ballades. Bij de eerste noot van deze ballade kon je me wegdragen, deze was om te lachen zo slecht. Het jongleren met een soort asbakken en vuur eten / erop lopen waren de hoogstandjes van de avond. Ik voel me trouwens ook alsof ik vuur heb gegeten, dacht dat ik over mijn ananas allergie was heen gegroeid maar deze aziatische zijn agressievertjes, auw. Brandend smoelwerk en mondhoeken die het begeven als gevolg.


Vandaag heb ik een theeplantage/fabriek gezien en de eerste apen gespot en nog twee olifanten van dichtbij toen ik
me nietsvermoedend op een militaire basis bevond hehe..

Het verkeer is hectisch en wordt hier en daar geleid door mensen in uniform maar verder moet je arrogant zijn en voorrang nemen. Iets dat ik me in mijn eerste week in Amsterdam al aangeleerd heb dus ik doe het met verve.

Morgen ga ik weer verder.. met de trein naar Ella/Bandarawella, waar we ook gewoond hebben. Daar schijnen meer toeristen te zijn, hoorde ik van de jongen die naast me in het vliegtuig zat, hij heeft de route andersom en versneld gedaan.

tot laterrr, x

  • 10 November 2011 - 15:57

    Ben En José:

    Lang en indrukwekkende story.
    Zal de adressen van Bandarawela via hotmail naar sturen. tot later op hotmail, liefs xxx

  • 10 November 2011 - 16:35

    Lotte:

    elke keer weer leuk om te lezen...zit er geen columnist in jou verscholen???

  • 10 November 2011 - 21:17

    Ewout:

    Ik als trouwe volger...! Woooojo, die olifanten heb je dus even tegen het lijf gelopen. Boemklats..gruwelijke dieren! Verder wederom mooi staaltje schrijfwerk, chick! Geloof dat je je je je je daar wel redt hé! En terecht! NJOYU X.

  • 14 November 2011 - 12:07

    Joske:

    Hey Eefje, wat schrijf je leuk! Geniet van je reis! groetjes Joske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Aftellen

12 December 2011

Surfdudes en uitlaatgassen

05 December 2011

Una & Hikka

22 November 2011

Storm

20 November 2011

Tissa, Unawatuna
Eefje

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13710

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 24 September 2014

Bali

02 November 2011 - 15 December 2011

Sri Lanka

Landen bezocht: